ZAUFAJ MI – Anna Bellon


Dni mijają jak szalone, godziny przepływają przez palce niczym piasek, a ja zamiast trzy dni temu, piszę tę recenzję dopiero dziś. Nie martwcie się jednak: to nie jest słomiany zapał, tylko natłok obowiązków, który przeciągnął mnie po asfalcie dób, kończąc pierwszy miesiąc nowego roku z uderzeniem, namawiającym do myślenia „co się tu, do cholery, stało”. 
To samo wrażenie kilka miesięcy temu zostawiła u mnie książka, o której postanowiłam Wam dziś opowiedzieć.

Drodzy czytelnicy, przedstawiam Wam „Zaufaj Mi” autorstwa Anny Bellon.

Przechodząc już do części z recenzją, muszę powiedzieć, że okładka tej książki jest przepiękna. Zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia i po dziś dzień wzdycham za każdym razem, gdy mój wzrok odruchowo powędruje na półkę. Wielkie brawa dla wydawnictwa, bo mało kiedy jakakolwiek książka sprawia, że przez samo spojrzenie pojawia się u mnie ten efekt „Wow”. Niestety jednak pora na szczerą prawdę: na okładce wspomniane wrażenie się kończy.
Zaufaj Mito następna część serii o młodych muzykach, którzy kolejny raz wracają do nas z dalszą częścią swoich przygód. Tym razem dostajemy wgląd do życia Milesa, który po rozstaniu z dziewczyną skupia się na karierze. Niestety trasa w pewnym momencie dobiega końca, a on zmuszony jest wrócić do szarej rzeczywistości, w której jest sam. Książka rozpoczyna się wspomnieniem pierwszego poznania jego oraz Kacey — kuzynki Kylera, czyli najlepszego przyjaciela Milesa oraz jednego z członków The Last Regret. Miles oraz Kacey śpią ze sobą w noc po weselu wyżej wspomnianego chłopaka oraz jego szkolnej miłości, jak i wokalistki zespołu. Tamta okazja staje się powodem, dla którego główni bohaterowie Zaufaj Miunikają się niczym ognia, jednak desperacja młodej studentki zmusza ją do przyjęcia oferty pomocy od Milesa, w związku z mieszkaniem. Początkowa niezręczność, zakrapiana wspomnieniami pewnej weselnej nocy stanowi początek ich wspólnej drogi, w której nie zabrakło młodzieńczych pragnień w strefie seksualnej oraz gamy najróżniejszych emocji.




Największym problemem, który mam do tej pozycji to wykpienie przez autorkę oryginalnego zamysłu na serię. Muzyka bowiem grała tu czwarte skrzypce, co jest według mnie wręcz niedopuszczalne, skoro miała ona nawiązywać właśnie do pasji całego zespołu, ich sławy oraz jej ciężaru. Nie mogę też odpuścić sobie wspomnienia faktu, że ta książka naprawdę na każdym kroku przypominała opowiadanie. Gołym okiem widać zapychacze, które na celu miały tylko dodać stron, a prawdziwa afera zaczyna się dopiero na ostatnich kilku kartkach. 

Nie ukrywam jednak, że mimo wszystko niesamowicie przypadło mi do gustu całe uniwersum oraz otoczenie, stworzone przez Annę Bellon. Bohaterowie, a już w szczególności cały ród rodziny Seymour, to perły jedyne w swoim rodzaju i dałabym naprawdę wiele, aby mieć takich ludzi wokół siebie. Czytelnik jest w stanie podarować im masę sympatii, nawet jeśli w trzecim tomie pojawiają się sporadycznie. Jeśli mam być szczera: chętnie kupiłabym kolejną książkę tej autorki, jeśli w całości poświęcona byłaby właśnie tej rodzinie. 

Podsumowując: Zaufaj Mijest kolejną częścią serii opowiadań, która odkopana została z internetu, aby potem zostać przerobiona na papierowy twór. Chociaż fabuła jest dość niewymagająca, całość fajnie się czyta, a styl autorki jest niesamowicie prosty, śmiem twierdzić, że pozycja ta nie powinna w ogóle opuszczać Wattpada. 




OPIS: Najpiękniejsze rzeczy przydarzają się nam, gdy zupełnie się ich nie spodziewamy. Miles rozstał się z dziewczyną, kiedy The Last Regret było u szczytu sławy. Korzystał z wolności i nie szukał nowego uczucia, a już na pewno nie spodziewał się, że jedna szalona noc spędzona z kuzynką najlepszego kumpla zmieni w jego życiu niemal wszystko.
Dla Kacey wyjazd na studia do Pittsburgha miał być nowym początkiem. Zostawiła za sobą trudny okres liceum oraz okrutnych rówieśników, którzy przez lata zamieniali jej życie w piekło. Chwile spędzone w towarzystwie Milesa były jak narkotyk, ale dla dziewczyny to było za mało – pragnęła pewności, że tym razem nie będzie cierpieć. Czy Kacey i Miles pozwolą się porwać uczuciu, które spadnie na nich tak niespodziewanie? Czy zdołają sobie wzajemnie zaufać? Zaufaj mi to kolejna część serii The Last Regret Anny Bellon. Opowieści o losach przyjaciół, których połączyła miłość do muzyki, są jednymi z najchętniej czytanych polskich utworów na Wattpadzie.


Tytuł: Zaufaj mi
Autor: Anna Bellon
Ilość stron: 264
Wydawnictwo: OMGBooks
Kategoria: Literatura obyczajowa i romans
Wydanie: 19 września 2018


   



0 comments