Krucyfiks – Chris Carter



Książka Chrisa Cartera ,,Krucyfiks opowiada o seryjnym mordercy, pozostawiającym na ciele swoich ofiar znak krzyża z dwoma poziomymi liniami jako swój podpis. Robert Hunter, główny bohater, odpowiedzialny za złapanie go, jest przedstawicielem policji, którego wyróżnia niezwykła mądrość, co umożliwia mu rozwiązanie licznych spraw. Oprócz otoczki tajemnicy pozycja ta serwuje czytelnikowi również zalążek romantyzmu, co jednak nie jest takie, jakie się wydaje...  
Czyli wierzą, że zło jest chorobą?
Przytoczony wyżej cytat jest w stanie skłonić do refleksji, dlatego chętnie dowiedziałabym się, co o tym sądzicie? Ja uważam, że zło rodzi się z większego wydarzenia bądź impulsu, które nieodwracalnie zmieniają ludzkie życie; cechy naszego charakteru, zachowania, a czasem następuje całkowity zanik empatii. Zaraza opanowuje umysł, przenikając do umysłu, co często przynosi przerażające rezultaty...


,,Krucyfiks” to świetna pozycja, która jest naprawdę udanym kryminałem. Wciągająca już od pierwszego przesłuchanego akapitu sprawiała, że nie potrafiłam rozłożyć sobie jej na kilka dni. Osobiście jednak uważam, że audiobook nie oddaje klimatu pracy, dlatego z całego serca polecam zakup pozycji papierowej bądź zainwestowanie w ebooka. Dzięki temu o wiele łatwiej jest się wciągnąć oraz wyobrazić sobie fragmenty, a także skoncentrować na pochłanianej treści. Zazwyczaj nie czytam kryminałów, bo zwykle trafiam na takie, które nie potrafią spełnić moich oczekiwań. Ten był jednak stworzony idealnie dla mnie i całkowicie podbił serce. Co do głównego antagonisty muszę przyznać, że miałam swoje podejrzenia już na samym początku. Końcówka powieści jednak okazała się niesamowitym zaskoczeniem i to jak najbardziej pozytywnym. Główny bohater wykreowany został na realistycznego, jego zachowania były więc wiarygodne. Takich postaci potrzeba w literaturze, bo widać, że stworzeni są z pasją oraz zaangażowaniem.
Mózg współczesnego człowieka nie został przystosowany, by wychodzić z procesu stawania się profilerem kryminalnym bez szwanku. Ktokolwiek decyduje się narazić go na tego rodzaju presję, zapłaci za to, i to słono.
Jedno jest pewne; następną książkę Chrisa Cartera przeczytam i wydaje mi się, że może to nastąpić już niedługo. Jako autor świetnie opisuje otoczenie, planuje wydarzenia oraz oddaje realizm miejsc. Postanowiłam podarować mu więc kredyt zaufania. Dlatego zaciskam już palce z nadzieją na kolejny hit, jednocześnie marząc o tym, aby ten autor, jako jeden z niewielu, ostatecznie mnie nie zawiódł...



OPISW głębi parku narodowego Los Angeles National Forest, w opuszczonej chacie, policjanci odkrywają zwłoki młodej kobiety. Przed śmiercią ofiarę okrutnie torturowano, a na koniec przywiązano ją za nadgarstki do dwóch równolegle ustawionych drewnianych pali. Kolana kobiety dotykały ziemi, jak podczas modlitwy, a na jej karku morderca zostawił podpis: tajemniczy symbol podwójnego krzyża. Ten sam, którego kilka lat wcześniej używał seryjny morderca ochrzczony przez media Krucyfiksem. Problem w tym, że przed dwoma laty Krucyfiksa złapano i stracono... Czy to możliwe, by naśladowca dotarł do szczegółów starej zbrodni, znanych tylko wąskiej grupie pracujących przy dochodzeniu policjantów? A może skazano wówczas niewłaściwego człowieka?
Pracujący przy tamtym śledztwie detektyw Robert Hunter nigdy nie był przekonany, że udało się złapać prawdziwego mordercę. Kiedy więc pewnego dnia odbiera telefon i słyszy ten sam, znajomy i zniekształcony specjalnymi urządzeniami, głos, czuje, że koszmar sprzed dwóch lat odżywa na nowo, ze zdwojoną siłą. A morderca znów próbuje go wciągnąć w swą chorą grę.

Tytuł: Krucyfiks
Autor: Chris Carter
Ilość stron: 424
Wydawnictwo: Sonia Draga
Kategoriakryminał, sensacja, thriller
Wydanie30 listopada 2016



8 comments

  1. Cartera książek jeszcze nie czytałam, ale chciałam przeczytać Galerię umarłych :) ta też wydaje się ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu przeczytać książkę autora, która znajduje się w mojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż jest właśnie w trakcie czytania tej książki, ale dopiero zaczął. Chyba go wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, muszę ją przeczytać, zapisuję autora i tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sper brzmi ta fabuła, jakby przygotowana do czytania dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie wiem... chyba nie mam ochoty na kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje zdjęcia robią wrażenie,aż poczułam się jakoś tak nieswojo...Książka wydaje się bardzo mocna. Jeszcze nie wiem,czy ją przeczytam, ale tytuł sobie zapiszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczułaś sie nie swojo ale w dobrym znaczeniu czy złym heheh :D

      Usuń