GWIAZD NASZYCH WINA – John Green




Witajcie w nowym poście, kochani.

Dzisiaj zrecenzuję książkę „Gwiazd Naszych Wina", autorstwa Johna Greena. Czytałam ją bardzo dawno temu, ale niesamowicie mi się ona spodobała, więc postanowiłam opowiedzieć trochę na temat tej pozycji na naszym blogu. Tej książki zwyczajnie nie da się zapomnieć. Wżera się w mózg i pozostaje w środku, bezpowrotnie wtapiając w każdą komórkę. Niesamowicie mi się podobała, chociaż na końcu powoli nudziła, jednak nie zmienia to faktu, że wciąż uważam ją za jedną z lepszych powieści. Spodobało mi się w niej to, że opowiada o bardzo ciężkich sytuacjach i chorobie, którą jest rak. Z mojego doświadczenia wiem jak czują się osoby mające bliskie starcie z chorymi. Gdy mieszkałam jeszcze w Polsce, mój najlepszy przyjaciel był chory na raka i bardzo się wtedy o niego martwiłam, wciąż modląc o to, aby wyzdrowiał. Na szczęście mu się udało. W samej powieści podobał mi się również wątek romantyczny, bo jestem osobą bardzo romantyczną i uwielbiam takie tematy. Powiem szczerze, że to właśnie romans był powodem dla którego w ogóle sięgnęłam po tę pozycję. Bardzo szybko się ją czytało z powodu tego, że poruszała wątki jak rak, miłość pomiędzy dwojgiem młodych ludzi oraz opowiadała piękną historie miłosną. Nawet jeśli to książka smutna i troszkę przytłaczająca, wciąż było warto po nią sięgnąć. Oczywistym jest to, że płakałam na końcu jak bóbr, w szczególności, że mam taką naturę oraz niesamowicie łatwo się wzruszam.



Czytaliście tę książkę? Jeżeli tak to podzielcie się opiniami w komentarzu lub podlinkujcie wasze recenzję na bloga lub na inne internetowe fora książkowe, bardzo chętnie je przeczytam. Życzę Wam miłego dnia i do napisania w następnym poście.




OPIS: Hazel choruje na raka i mimo cudownej terapii dającej perspektywę kilku lat więcej, wydaje się, że ostatni rozdział jej życia został spisany już podczas stawiania diagnozy. Lecz gdy na spotkaniu grupy wsparcia bohaterka powieści poznaje niezwykłego młodzieńca Augustusa Watersa, następuje nagły zwrot akcji i okazuje się, że jej historia być może zostanie napisana całkowicie na nowo. Wnikliwa, odważna, humorystyczna i ostra książka to najambitniejsza i najbardziej wzruszająca powieść Johna Greena, zdobywcy wielu nagród literackich. Autor w błyskotliwy sposób zgłębia ekscytującą, zabawną, a równocześnie tragiczną kwestię życia i miłości.







Tytuł:  Gwiazd naszych wina 
Autor: John Green
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Penguin Books  
Kategoria: Literatura młodzieżowa, romans
Wydanie: 4 czerwca 2014



0 comments