OSOBLIWY DOM PANI PEREGRINE – Ransom Riggs




Osobliwy dom pani Peregrine opowiada historię chłopca, posiadającego wyjątkowe umiejętności. Książka z pozoru mogła zostać określona jako dosyć przewidywalna oraz zwyczajna, ale ostatecznie mam o niej całkowicie inne zdanie. Do tej pory nie czytałam pracy takiego pokroju, ale dużo słyszałam o przewidywalności wspomnianego gatunku. Zapoznałam się z nią w formie audiobooka i chociaż na początku wydawała się nudna, a czas poświęcony słuchaniu mógł być zmarnowany, ostatecznie akcja została rozwinięta, co niesamowicie przypadło mi do gustu. Przedstawiona historia jest bardzo ciekawa; pierwszy tom stanowił jedynie przedsmak do kontynuacji, którą na pewno zakupię w wersji papierowej. Opowiadał on o dzieciach z najróżniejszymi nadnaturalnymi zdolnościami i cały koncept naprawdę skradł moje serce. Niestety jednak żadna pozycja nie jest bez wad; tutaj zabrakło mi szczegółów dotyczących poszczególnych bohaterów oraz ich przeszłości. Nie wykluczone jest jednak, że potencjał ten wykorzystany został w drugim tomie, ale tego dowiem się już niedługo, gdy wreszcie po niego sięgnę. 




Jak mogliście wywnioskować po poprzednim akapicie, książka ta bardzo mi się spodobała i dlatego postanowiłam dać jej siedem gwiazdek na dziesięć. Pasuje ona do różnych grup wiekowych i jestem skłonna założyć, że spodoba się zarówno starszym, jak i nieco młodszym czytelnikom. Wątki fantastyczne ułatwiają wczucie się w przeróżne sytuacje oraz podtrzymują zainteresowanie dalszymi wydarzeniami na kolejnych stronach.
Kiedyś marzyłem o ucieczce przed zwykłym życiem, ale tak naprawdę moje życie nigdy nie było zwyczajne. Po prostu nie zauważałem jego niezwykłości.

Właśnie ten cytat spowodował u mnie przemyślenia na temat własnego życia. Zwykle bowiem uważamy je za nudne oraz przewidywalne, jednak nie wszyscy mają tyle szczęścia, aby każdy dzień kończyć bez obaw lub z poczuciem błogiego spokoju. Dlatego uważam, że warto jest przyglądać się oraz doceniać każdą, nawet z pozoru błahą chwilę. Mało kiedy takie wrażenia zostawia na nas produkcja filmowa, a już na pewno książka. Warto jest więc zwolnić, zatracić się w chwili i uświadomić sobie, jak wiele tak naprawdę posiadamy. I czytać dobre powieści, oczywiście.


OPIS: Życie Jacoba nie zapowiadało się ekscytująco. Pogodził się z myślą, że nigdy nie zostanie odkrywcą i nigdy nie będzie miał wielu przyjaciół. Ważne miejsce w jego życiu zajmował dziadek. To on najbardziej mu imponował i to on opowiadał mu najlepsze historie na dobranoc o pogodnym sierocińcu na walijskiej wysepce, ukrytym przed złem, wojną i potworami… Aż pewnego dnia dziadek Portman umarł w niejasnych okolicznościach. I wtedy wszystko się zaczęło…
Jacob wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Czy zmierzy się z potworami ze swoich snów? Czy osobliwe dzieci ze starych fotografii naprawdę istniały? Co jest bajką, a co prawdą? Co jest faktem, a co urojeniem? 
"Osobliwy dom pani Peregrine" to trzymający w napięciu thriller nie tylko dla młodzieży. Rdzeń książki stanowią niezwykłe, dziwne fotografie, od których trudno oderwać wzrok, choć sprawiają, że ciarki chodzą po plecach i zasnąć jakoś trudniej. Całości dopełniają niesamowite zwroty akcji, klimat grozy i postacie… cokolwiek osobliwe. 
Może ta książka jest dziwaczna, może jest ekscentryczna, ale uważaj! — pochłonie Cię bez reszty.
Powieść przez 56 tygodni znajdowała się na liście bestsellerów New York Timesa.
Prawa do ekranizacji zostały sprzedane wytwórni 20th Century Fox, a reżyserem filmu ma być Tim Burton, znany m.in. z reżyserii filmów: "Batman", "Alicja w Krainie Czarów" czy "Charlie i fabryka czekolady".

Tytuł: Osobliwy dom pani Peregrine 
Autor: Ransom Riggs 
Ilość stron: 400 
Wydawnictwo: Media Rodzina 
Kategoria: fantastyka, fantasy, science fiction 
Wydanie: 7 listopada 2012



7 comments

  1. Czytałam już o tej książce wiele recenzji. Jeśli będę miała okazję to na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro cyklu skłania do życiowych przemyśleń, to ja, zdecydowanie muszę go poznać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś bardzo chciałam przeczytać :) Ale potem jakoś to odłożyłam. Chyba wyszedł też film.
    Pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach cały ten cykl :) mam nadzieję, że wkrótce uda mi się go przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam całość już jako dorosły czytelnik i bardzo urzekła mnie ta seria właśnie swoim mrocznym klimatem. Czasem miałam wrażenie, że autor bardzo mocno wymyślał fabułę tylko po to by móc w niej umieścić zdjęcia, które zdecydowanie czasem przyprawiają o dreszcze. Ale to nie zmienia faktu, że całość mnie po prostu urzekła :D Chyba nawet bardziej niż Harry Potter ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam całą serię i rzeczywiście jest w niej coś niezwykłego. Poza tym fantastyczne są te wklejki w książkach ze zdjęciami osobliwych osób i miejsc <3 Ale wydaje mi się jednak, że powieść skierowana jest do młodszego czytelnika... Hmmm... A może jestem w błędzie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach, codziennie mijam ją na półce w bibliotece i mnie kusi :D

    OdpowiedzUsuń